• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Täysjousitettu Mtb Superior XF 9.6 RC Punainen/Musta

Täysjousitettu Mtb Superior XF 9.6 RC Punainen/Musta
Kuvaus

Nopea täysjousitettu vauhtirakennelma sinulle, joka haluat pitää täydellisen hallinnan varusteistasi

Nopea Superior XF 9.6 RC omaa valtavat nopeusvarat ja tarjoaa runsaasti vankkaa kilpailutuntumaa, täydellinen pyörä sinulle, joka haluat ajaa hurjan nopeasti ja samalla pitää täydellisen hallinnan varusteista. Voimakkaalla vauhtifantomilla on paljon hauskaa potentiaalia, joka voi viedä pyöräilykokemuksesi täysin uusille tasoille. Tämä on terävä täysjousitettu vauhtirakennelma hiilikuiturungolla, joka todella on päivityksen arvoinen taitojesi kasvaessa. Joten haluatpa loistaa nopeassa metsäpyöräilyssä tai haastavissa pitkän matkan kilpailuissa ja jos tavoitteesi ovat ohittaa niin naapurit kuin tallikaverit, tämä pyörä on oikea valinta. Täydellinen investointi, jolla on valtava kapasiteetti, nopea vastaus ja terävä ohjaustuntuma, joka vastaa halusi lisätä nopeutta ja joka aina antaa sinulle 100% ajonautinnon.

Avaimet menestykseen!

  • Täysjousitettu runko on täysin hiilikuitua ja linkkirakenne tarjoaa valtavan kapasiteetin ja tehokkaan voimansiirron
  • DT Swissin (F232 ONE) etuhaarukka, jonka joustomatka on 110 mm ja lockout-ominaisuus
  • DT Swissin (R232 ONE) takaiskunvaimennin, jonka joustomatka on 110 mm ja lockout-ominaisuus
  • Tehokas 12-vaihteinen voimansiirto Shimanolta (SLX), jolla on äärimmäisen luotettava suorituskyky
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (M6100), jotka vastaavat nopeusvaroja
  • Korkealuokkainen rengassetti, joka koostuu parista 29-tuumaista DT Swissin (M 1900 SPLINE) renkaista
  • Pitävät laaturenkaat Schwalbelta (Racing Ray/Racing Ralph) 2,25" leveinä, jotka tarjoavat erinomaisen rullauksen
  • Block Lock -ohjainlaakeri suojaa runkoa ja estää ohjaustangon aiheuttamat vauriot
  • Ylös-/alas säädettävä satulatolppa ONElta (Sport Dropper Post), jota ohjataan helposti saatavilla olevasta hallintalaitteesta

Korkealuokkainen runko täysin hiilikuitua, jolla on kapasiteetti voittaa kilpailuja

Kevyt runko koostuu hienosta täysjousitetusta kehyksestä (Carbon MTB Race Pro SU-01), jossa on laadukasta hiilikuitua sekä pääkolmiossa että takakehyksessä. Runko tarjoaa hyvin tasapainotetun yhdistelmän nopeaa kilpailutuntumaa ja tehokasta voimansiirtoa, jotta voit nopeasti täyttää palkintokaappisi oikean arvoisilla mitaleilla ja pokaaleilla. Siinä on progressiivinen kilpailugeometria, joka yhdessä hyvin tasapainotetun linkkirakenteen kanssa tarjoaa perustan korkealla kapasiteetilla ja joka todella vastaa, kun polkimille annetaan kaikki voima. Siinä on täysin integroitu vaijeriveto ja se on suunniteltu läpikulkevia akselijärjestelmiä (BOOST) varten, eli extra leveät etu- ja taka-akselit, jotka mahdollistavat suuremman etäisyyden puolan kiinnityspisteiden välillä navassa, mikä puolestaan antaa jäykemmän pyörän paremmalla hallittavuudella.

Iskunvaimentimet, jotka viihtyvät kaikella sileistä sorateistä hankalampiin metsäpolkuihin

Jousituksen hoitavat DT Swissin iskunvaimentimet, edessä F232 ONE ja takana R232 ONE. Molemmat iskunvaimentimet ovat lukittavia ja niissä on 110/110 mm joustomatka, jotka on suunnattu ennen kaikkea sinulle, joka haluat ajaa lähes uskomattoman nopeasti modernin tyyppisillä virtaavilla metsäpoluilla. Iskunvaimentimet luovat vaikuttavan maakontaktin ja varmistavat, että sinulla on mahdollisuus ajaa kenen tahansa ohi kaikesta sileistä sorateistä merkittävästi hankalampiin alustoihin.

Tehokas 1x-voimansiirto suurella tarkkuudella ja modernilla vaihteistolla

Huimiin nopeuksiin päästään tehokkaan 12-vaihteisen voimansiirron avulla, jolla on vaikuttava tarkkuus ja hyvin testattu toiminta. Kun haasteet tarjoavat hieman kovempaa vastusta, apuun tulee moderni vaihteisto, joka yhdessä pyörän kevyen painon kanssa varmistaa, että pyörä täyttää korkeat odotukset. 

Rengassetti tukevalla reittivakaudella ja tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla

Kaikki pyörii korkealuokkaisilla 29-tuumaisilla renkailla, joissa on 2,25" leveitä laaturenkaita, jotka tarjoavat reittivakautta, mahtavaa pitoa kaarteissa ja tietenkin erinomaista rullausta. Mitä nopeammin mennään, sitä korkeammat vaatimukset asetetaan jarruille ja siksi malli on varustettu hydraulisilla levyjarruilla, jotka vastaavat nopeusvaroja ja tarjoavat tehokasta suorituskykyä ympäri vuoden - riippumatta siitä, sataako, luntaako vai onko pölyistä ulkona.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0119511-E392
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriGloss Red/Black
Tuotenumero0119511
Tekniset tiedot
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaSuperior XF 9.6 RC
MallisarjaSuperior XF sarja
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Vuosimalli2024
Paino (valmistajan mukaan)-
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se-sv
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan tuotenumero-
Valmistajan väriGloss Red/Black
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoCarbon MTB Race Pro SU-01.2 ,Advanced Race Geometry, Travel 110 mm, Integrated Cable routing, BB92, 3D alloy one pice link, Carbon swingarm, SR dropout, Boost Thru Axle 148x12 mm, Inner cable routing, Dropped seat post ready
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
EtuhaarukkaDT Swiss F232 ONE, Tapered, 15x110mm axle, 110mm travel
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Vaimennettu
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

110 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
TakaiskunvaimenninDT Swiss R232 ONE, size 190x40mm
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

-
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
Kiekot
KiekotDT Swiss M 1900 SPLINE, CL, 15x110mm, Tubeless Ready/DT Swiss M 1900 SPLINE, CL, 12x148mm, SH12, Tubeless Ready
EturengasSchwalbe Racing Ray Performance, TL-Ready, 29x2.25", ADDIX SpeedGrip
TakarengasSchwalbe Racing Ralph Performance, TwinSkin, TL-Ready, 29x2.25", ADDIX
Renkaan koko57-622
Voimansiirto
VaihtajatSHIMANO SLX SL-M7100-IR, RAPIDFIRE Plus, 12-speed
TakavaihtajaSHIMANO SLX RD-M7100, Shadow Plus Design
KeskiölaakeriSHIMANO BB-MT500PA, PressFit, shell 41x92mm
KampisarjaSHIMANO SLX FC-M7120, Hollowtech II, 34T
KetjuSHIMANO DEORE CN-M6100
RataspakkaSHIMANO DEORE CS-M6100, 12-speed, 10-51T
Komponentit
EtujarruSHIMANO M6100, hydraulic disc brake
Jarrulevy edessäSHIMANO SM-RT54, 180mm
TakajarruSHIMANO M6100, hydraulic disc brake
Jarrulevy takanaSHIMANO SM-RT54, 160mm
Ohjainlaakeri-
OhjaustankoONE Race, Alloy, 5mm rise, 760mm, 31.8mm
OhjainkannatinONE Race ICR, Alloy, 31.8mm, -7°
SatulatolppaONE Sport Dropper Post, Alloy, 30.9mm
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano SLX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano SLX
Varusteet
Kädensijat/tankonauhatONE Race, Lock-On
SatulaFizi:k Ridon X5, Alloy
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO