• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Täysjousto maastopyörä Rallon M11 AXS Mars Red Gloss/Black Matt

Orbea Täysjousto maastopyörä Rallon M11 AXS Mars Red Gloss/Black Matt
Kuvaus

Haasta kertoimet ja hanki voittotilaa riippumatta siitä, ketä vastaan kilpailet

Atleettinen huvilaite Obea Rallon M11 AXS on sekä pidempi että loivempikulmainen edeltäjäänsä verrattuna ja pitää huolen siitä, että alamäkiajo on oikea suunta. Tämä on ketterä, elävä ja äärimmäisen kestävä enduropyörä, jolla on vaikuttava tasapaino ja joka selviää ongelmitta kaikenlaisilla alustoilla ja kaikentyyppisissä kallistuksissa. Peruskivi koostuu korkealuokkaisesta hiilikuiturungosta yhdistettynä voimakkaaseen varustukseen sekä erittäin anteliaisiin 170/167mm joustomatkoihin, joita käytetään myös Orbea FOX Enduro -tiimissä. Tämä on pyörä, joka antaa sinulle voittotilan riippumatta siitä, ketä vastaan kilpailet, joten voit keskittyä täysin ajamaan helposti ohi sekä kilpailijoista että tallikaverista.

Avaimet menestykseen!

  • Täysjousitettu runko korkealuokkaisesta hiilikuidusta (Monocoque Race Carbon) korkealuokkaisella linkagesysteemillä
  • Sama aggressiivinen endurogeometria, jota Orbea FOX Enduro -tiimin ammattilaiset käyttävät
  • Mahtava iskunvaimentimien konfiguraatio FOXilta 170/167 mm joustomatkoilla 
  • Tehokas 1x-vaihtojärjestelmä 12 langattomasti ohjatulla vaihteella SRAMilta (GX Eagle AXS) laajalla vaihdeskaalalla
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut SRAMilta (Code Bronze), jotka vastaavat nopeudensiirtokykyä
  • Korkealuokkaiset 29-tuuman OQUO (Mountain Control MC32TEAM) -kiekot alumiinivanteilla
  • Pitävät laadukkaat renkaat Maxxisilta (Assegai) 2,5" leveydellä
  • Mullet-yhteensopivuus - Valitse, haluatko ajaa 27,5" vai 29" takarenkaalla vaikuttamatta pyörän geometriaan 
  • Helppokäyttöinen ohjauskeskus sekä säädettävä satulatolppa OC:lta (MC21 Mountain Control)

Hiilikuiturunko täydessä valmiudessa intensiiviseen ajoon korkeimmalla tasolla

Veistoksellinen runko koostuu korkealuokkaisesta hiilikuiturungosta, jolla on vaikuttava vakaus suurissa nopeuksissa. Vaikuttavan kierrejäykällä rakenteella, aggressiivisella endurogeometrialla ja edistyksellisellä linkagesysteemillä, joka tarjoaa mukaansatempaavan iskunvaimennuksen ja joka keskittyy seikkailulliseen alamäkipyöräilyyn. Runko on rakennettu tukevasti, ja sen korkea sivuttaisjäykkyys luo luotettavan perustan. Kiitos modernin linkagesysteemin, joka mahdollistaa peräti 167 mm joustomatkan, sinulla on riittävästi joustavuutta nopeille ajeluille kaikenlaisilla haastavilla alustoilla.

Korkealuokkainen iskunvaimentimen konfiguraatio antaa sinulle täydellisen hallinnan jyrkissä rinteissä

Korkealuokkainen iskunvaimennus hoidetaan FOXin toimesta, edessä on 38 Float Performance ja takana FLOAT X Performance, ja kiitos useiden säätömahdollisuuksien ja äärimmäisen anteliaiden joustomatkojen (170/167 mm), pyörä nielee tehokkaasti kaikki epätasaisuudet ja varmistaa, että voit ajaa aina täydellä hallinnalla riippumatta maastosta ja kallistuksista.

Pätevä 12-vaihteinen 1x-vaihtojärjestelmä langattomalla ohjauksella SRAMilta

Konepeiton alla on taitava 1x-vaihtojärjestelmä, joka koostuu yksinkertaisesti voimakkaasta 12-vaihteisesta drivetrainista, joka ei periaatteessa koskaan temppuile ja joka tarjoaa mahtavat ominaisuudet ja erinomaisen toiminnan. Pyörän sydämenä on kampisarja, jossa on 32-hampainen yksiratas, yhdistettynä 12-portaiseen kasettiin, joka yhdessä antaa laajan vaihdevalikoiman, mutta jossa painopiste on korkeassa tehokkuudessa ja luotettavuudessa.

Vankka pyöräsarja paksuilla kumilla ja tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla 

Koko systeemi pyörii korkealuokkaisilla 29-tuuman pyörillä alumiinivanteilla, jotka on varustettu 2,5" leveillä korkealuokkaisilla kumeilla, jotka tarjoavat korkean mukavuuden ja todella hyvän pidon kaarteissa, mikä on täydellinen sinulle, joka priorisoit oikean nopeuden, hyvän pidon ja erinomaisen läpikulun. Ja koska pyörä rakastaa vauhtia poluilla, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat voimakasta ja johdonmukaista suorituskykyä ympäri vuoden - riippumatta siitä, sataako, tuuleeko vai onko kuivaa ulkona.

Kyllä, tämä on joustava enduromonsteri, joka lentää ongelmattomasti sekä runkojen että kivien yli. Se haluaisi asua henkilön kanssa, joka harrastaa enduroa, big mountainia tai parkkeja. Täysin täydellinen pyörä meille, jotka haluamme kestävän huvipyörän, jolla on korkea hauskanpitopotentiaali ja joka voi samalla viedä pyöräilytaitosi täysin uusille tasoille.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0119063-Q648
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriMars Red Gloss/Black Matt
Tuotenumero0119063
Tekniset tiedot
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaOrbea Rallon M11 Axs
MallisarjaOrbea Rallon
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Vuosimalli2024
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan tuotenumero-
Valmistajan väriMars Red Gloss/Black Matt
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoOrbea Monocoque Race Carbon. Advanced Dynamics 167mm suspension technology. 29" wheels.Concentric Boost 12x148 rear axle. Pure Enduro geometry. Internal cable routing. ISCG05
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
EtuhaarukkaFox 38 Float Performance 170 Grip 3-Position QR15x110
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Vaimennettu
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

170
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
Kiekot
KiekotOquo Mountain Control MC32TEAM, alloy hookless rim, DT350 6IS hub, Sram XD MTB freehub, 30mm internal width, Sapim D-Sprint / Race spokes, 29"
EturengasMaxxis Assegai 2.50" WT FB 120 TPI 3C Maxx Terra EXO+ TR
TakarengasMaxxis Assegai 2.50" WT FB 120 TPI 3C Maxx Terra EXO+ TR
Renkaan koko63-622
Voimansiirto
VaihtajatSRAM AXS Pod
TakavaihtajaSRAM GX Eagle AXS
KampisarjaSRAM GX Eagle Dub 32t w/guard
KetjuSRAM GX Eagle 12-Speed
RataspakkaSRAM GX-1275 Eagle 10-52t 12-Speed
Komponentit
EtujarruSRAM Code Bronze Hydraulic Disc
TakajarruSRAM Code Bronze Hydraulic Disc
OhjainlaakeriAcros Alloy 1-1/8 - 1-1/2" Integrated
SatulatolppaOC Mountain Control MC21, 31.6mm, Dropper//OC Dropper Remote for Sram Matchmaker
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

1x12
Vaihdevipu sarjaSRAM AXS
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
SRAM GX Eagle
Akku
AkkuSRAM Powerpack
Akkutyyppi-
Jännite36 V
Varusteet
SatulaERGON SM Enduro
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Rallon M11 Axs

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO