• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Triathlon Orbea Ordu M20iltd Sininen Hiilikuitu View Kiiltävä/Moondust Sininen Matt

Triathlon Orbea Ordu M20iltd Sininen Hiilikuitu View Kiiltävä/Moondust Sininen Matt
Kuvaus

Mahtava triathlonpyörä, joka on täysin valmis kilpaurheilusuorituksiin

Etsitkö kompromissitonta voiman, nopeuden ja ergonomian tunnetta, jonka vain moderni triathlonpyörä voi tarjota? Supersiisti Orbea ORDU M20ILTD on öljytty vauhtikone, jolla on alhainen ilmanvastus ja joka keskittyy ensisijaisesti korkealuokkaiseen voimansiirtoon, toiminnalliseen ergonomiaan ja huikeisiin nopeuksiin. Aerodynaaminen, ultrakevyt hiilikuiturunko, erinomaisella kiertojäykkyydellä, kisavalmis suorituskyky ja joustava mukautumiskyky, joka varmistaa, että voit aina saavuttaa palkintosijan, olipa kyseessä seuran mestaruus tai maailmanmestaruus. Ergonomisesti muotoiltu pyörä, joka luo oikeat edellytykset pärjätä kansainvälisessä kilpailussa vahvan motivaation ansiosta, mennä täydellä teholla kaikkina viikonpäivinä, aina ilman pienintäkään epäröintiä!

Menestyksen avain!

  • Kompromissiton vauhtikone hurjalla voimansiirrolla ja ergonomialla korkeimmalla tasolla
  • Ultraherkä runko korkealuokkaisesta hiilikuidusta (Ordu carbon OMX -T1000 carbon layup) yksiosaisella rakenteella
  • Hiilikuituinen etuhaarukka (Ordu OMX ICR), joka eliminoi tärinät ja antaa tarkan ohjaustuntuman
  • Erittäin tehokas 2x-voimansiirto 24 langattomasti hallittavalla vaihteella Shimano merkiltä (Ultegra Di2) 
  • Hydrauliset levyjarrut Shimanolta (R9270), jotka takaavat voimakkaan jarrutuksen olosuhteista riippumatta
  • OQUO:n kehittämä pyöräsarja (Road Performance RP57LTD)  Vittoria:n renkailla (Corsa N.Ext) 28 mm leveydellä
  • Ergonomisesti muotoiltu hiilikuituinen ohjaamo Orbealta (Ordu OMX), jossa on myös hiilikuituiset jatkeet
  • Hiilikuituinen satulatolppa (Orbea Ordu OMX) ja ohut satula Fizik:ltä (Argo Vento R5) 
  • Sisältää runsaan juomapullon (550ml), hiilikuituisen juomapullotelineen ja aerodynaamisesti muotoillun työkalupakin

Hiilikuiturunko, joka tarjoaa sekä aerodynamiikkaa että ergonomiaa korkeimmalla tasolla

Luomus, joka perustuu hiilikuiturunkoon aggressiivisella geometrialla, keskittyen maksimaaliseen voimansiirtoon ja korkeisiin nopeuksiin. Täysin kisavalmis runko korkealla sivuttaisjäykkyydellä yhdistettynä korkeatasoiseen mukautettavaan ergonomiaan, mikä lopulta luo uskomattoman hyvin tasapainotetun kokonaisuuden. Sitä täydentää mittatilaustyönä tehty hiilikuituhaarukka, joka poistaa tärinät ja luo vaikuttavan suoravaikutteisen ohjaustuntuman. Pyörässä on sileät muodot ja kaikki kaapelit ja vaijerit on suojattu fyysisiltä vaurioilta, mikä vähentää ilmanvastusta ja tekee ylläpidosta helpompaa.

Pätevä 2x-voimansiirto, jonka suorituskyky selviää kaikista temmonmuodoista 

Moottorin alla on erittäin tehokas 2x-voimansiirto 24 langattomasti hallittavalla vaihteella, joka koostuu kampisarjasta, jossa on kaksi eturatasta yhdistettynä 12-osaseen kasettiin, mikä antaa yhteenlasketun vaihdevalikoiman, joka takaa, että myös kunnianhimoiset pyöräilijät voivat loistaa kaikissa temmonmuodoissa. Voimansiirron suorituskyky on erittäin vaikuttava ja sen sujuva sähköisesti ohjattu toiminta on käytännössä täysin ongelmatonta. 

Mestarilliset pyörät sekä ergonominen ohjaamo, jolla on suuri mukautumiskyky

Hallinnoit kaikkea ergonomisesti muotoillun, kapean hiilikuituohjaamon kautta, joka mahdollistaa valtavat mahdollisuudet henkilökohtaisiin muutoksiin. Pyörä rullaa mestarillisella pyöräsarjalla, jossa on hiilikuituvanteet, varustettu italialaisilla laaturenkailla, jotka takaavat, että voit jatkaa polkemista myös silloin, kun alusta muuttuu huonommaksi. Pyörä on myös varustettu voimakkailla hydraulisilla levyjarruilla, mikä sekä vähentää ylläpitotarvetta että varmistaa luotettavan jarrutustehon ympäri vuoden riippumatta siitä, onko asfaltti kuiva tai märkä. 

Ultrakevyt vauhtikone, jolla on uskomaton voimansiirto ja tehokas aerodynamiikka 

Nopea vauhtikone tehokkaalla aerodynamiikalla, nopea vaste, joustava mukautuminen ja kiertojäykkyys, joka siirtää vähäisimmänkin watin polkuvoimasta takapyörään, jotta voit keskittyä loistamaan sileillä alustoilla. Korkealaatuinen triathlonpyörä, joka on täysin valmis kilpaurheilusuorituksiin, vaikuttava vakautta ja alhainen ilmanvastus, joka syö kilpailijoita ja saavuttaa arvokkaita palkintosijoja jatkuvasti.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0119060-Q628
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriBlue Carbon View Gloss/Moondust Blu
Tuotenumero0119060
Tekniset tiedot
PersonointiTriathlon
TuotesarjaOrbea Ordu M20Iltd
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Vuosimalli2024
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan tuotenumero-
Valmistajan väriBlue Carbon View Gloss/Moondust Blue Matt
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoOrbea Ordu carbon OMX Disc, monocoque construction, HS 1" - 1 1/8" mini tapered, BB 386mm, powermeter compatible, Thru Axle 12x142mm, thread M12x2 P1, Speed release compatible dropout, Internal Cable Routing.
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
EtuhaarukkaOrbea Ordu OMX ICR fork 2021, full carbon, 1" head tube, Thru axle 12x100m, thread M12x2P1, Speed release compatible dropout. UCI Legal.
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Runko
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
KiekotOquo Road Performance RP57LTD, carbon Mini Hook rim, 57mm profile, Zipp Cognition VS2 hub, Shimano HG freehub, 21mm internal width, Sapim CX-Ray spokes, 700C
TakanapaOrbea Thru Axle 12x142mm M12x2 P1 Lite
EturengasVittoria Corsa N.Ext G2.0 Foldable 700x28c
TakarengasVittoria Corsa N.Ext G2.0 Foldable 700x28c
Renkaan koko28-622
Voimansiirto
VaihtajatShimano R9180
EtuvaihtajaShimano Ultegra Di2 R8150
TakavaihtajaShimano Ultegra Di2 R8150
KampisarjaShimano Ultegra R8100 36x52t
KetjuShimano M8100
RataspakkaShimano Ultegra R8100 11-30t 12-Speed
Komponentit
EtujarruShimano R9270 Hydraulic Disc
TakajarruShimano R9270 Hydraulic Disc
OhjainlaakeriFSA 1-1/8"-1" Integrated Aluminium Cup
OhjaustankoOrbea Ordu OMX
SatulatolppaOrbea Ordu OMX, w/Micro tilt adjustment
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

1x12
Vaihdevipu sarjaShimano Dura Ace Di2
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano Ultegra Di2
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Ultegra Di2
Varusteet
SatulaFizik Argo Vento R5 size 140mm
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Ordu M20Iltd

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO