• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BERGAMONT Bergamont Lastenpyörä EL E-Cargoville LJ Elite

Bergamont Lastenpyörä EL E-Cargoville LJ Elite
Kuvaus

Voimakas kuljetusväline, joka huokuu ylellistä premiumia jokaisessa yksityiskohdassa

Bergamont E-Cargoville LJ Elite on vaikuttavan voimakas kuljetusväline, joka huokuu kestävää laatua jokaisessa yksityiskohdassaan. Tämä pyörä selviytyy arjen isoista ja pienistä kuljetushaasteista leikiten, ja on ehkäpä fiksuin valinta täysin sähköiseen elämäntapaan siirtyvälle. Se sopii täydellisesti perhepyöräksi, mutta myös yritysten kuljetusvälineeksi, tarjoten ketteryyttä ja nopeaa liikkuvuutta, mikä tekee siitä ihanteellisen välineen kaupunkien ruuhkaliikenteeseen. 

Menestyksen avain!

  • Laadukas alumiinirunko, jonka kestävyys ja matala kynnys ovat vaikuttavia
  • Modulaarinen lastausalusta, saatavilla kahdessa pituudessa (Myydään erikseen!)
  • Voimakas Bosch (Cargo Line) -laatumoottori, jossa on jopa 85Nm vääntömomentti
  • Tehokas ja tyylikkäästi runkoon integroitu akku
  • Enviolon saumaton vaihteisto, joka on äärimmäisen käyttäjäystävällinen
  • Gatesin hihnaveto on lähes täysin huoltovapaa ja äänetön
  • Voimakkaat Magura (CMe5) hydrauliset levyjarrut takaavat tasaisen jarrutehon 
  • Laadukas Schwalbe (Pick-Up) renkailla varustettu pyöräsetti, joka tarjoaa erinomaisen pistosuojan ja heijastavat reunat
  • Syncrosin (Duncan) korkeus-/syvyyssäädettävä satulatolppa, jossa on 120mm liikerata
  • Käytännöllinen säädettävä ohjaustanko ja tehokas LED-valaistus lisänäkyvyyden takaamiseksi hämärän laskeuduttua 

Tukeva runkorakenne tarjoaa ainutlaatuista joustavuutta lastaamisessa

Kaksiosainen runkorakenne on poikkeuksellisen vankka ja kielii vakavasta suunnittelusta, kaukana mistään kevytrakenteisesta. Akku, ohjausmekanismi ja johdot on täysin integroitu tukevaan ohjauspilariin, joka yhdessä irrotettavan näyttöpaneelin kanssa muodostaa pyörän selkeän säätökeskuksen. Matala astumiskorkeus helpottaa nousua pyörän selkään ja siitä pois.

Pyörän rakenne on modulaarisesti muunneltava, joten se kykenee vastaamaan monenlaisiin kuljetustarpeisiin. Kokonaispainorajoitus on vaikuttavat 220 kiloa, josta 90 kiloa on varattu lastausalustalle. Kestävät lastausalustat valmistetaan kahdessa koossa, Load Unit 70 (70x45 cm) ja Load Unit 50 (50x45 cm), jotka eivät sisälly toimitukseen, mutta ovat välttämättömiä pyörän käyttövalmiuden kannalta. 

Uskomattoman vakaa lastipyörä tarjoaa täyden hallinnan tunnun

Lastipyörät ovat toisinaan hankalia hallita pienillä nopeuksilla, mutta tämä malli on poikkeuksellisen vakaa sekä matalissa nopeuksissa että tiukoissa kaarteissa. Korkeammilla nopeuksilla hallinnan tunne on täysin ylivoimainen, ja tavallisessa sähköpyöräilyn nopeudessa epäröintiä ei ole.

Erityisen vetovalmis sähkömoottori on suunniteltu vastaamaan nopeusvaatimuksiin

Voimavarat koostuvat erityisen vetohaluisesta moottorista, joka sopii lastipyöriin tarjoten runsaan vääntömomentin. Tehoa täydentää 750Wh akku, ja halutessasi voit lisätä toisen akun toimintasäteen pidentämiseksi. Moottori toimii yhteistyössä saumattoman vaihteiston kanssa tarjoten ensiluokkaista sähköpyöräilykokemusta. Järjestelmä toimii kuin auton automaattivaihteisto, mutta eroaa perinteisistä vaihteistoista mahdollistaen vaihteen vaihdon kuormituksen alla. Järjestelmän käyttöä helpottaa Bosch LED Remote ja selkeä Kiox 300 näyttö, joiden avulla voit helposti selata toimintoja ja säätää avustustasoa menettämättä keskittymistäsi liikenteeseen.

Renkaat ja komponentit tarjoavat korkean ajomukavuuden ja asettavat turvallisuuden etusijalle

Laaturenkaat, joiden leveys on peräti 62 mm, varmistavat luotettavan pidon ja mukavan ajotuntuman melkein kaikilla pinnoilla. Turvallisuuden takaavat huippuluokan hydrauliset levyjarrut, tehokkaat valot Busch & Mülleriltä sekä äärimmäisen vakaa tuki, jotka kaikki yhdessä takaavat turvallisen ajokokemuksen.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0108380F134OS
EAN-koodi7615523533985
TuotemerkkiBERGAMONT
VäriShiny White
Tekniset tiedot
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaBergamont E-Cargo
MallisarjaBergamont E-Cargo
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)-
Valmistajan verkkosivutwww.bergamont.com/se/en/
SähköpyöräKyllä
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
162-197cm
Sopii pituudelle (cm)160-165, 165-170, 170-175, 175-180, 180-185, 185-190, 190-195, 195-200
Valmistajan tuotenumero290942222
Valmistajan väriShiny White
Runkosetti
RunkokokoOS
Runko20/26- lite AL-6061 tubing- 70x45//50x45 cm load platform- PowerTube battery
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
EtuhaarukkaBGM Cargo/ rigid fork/ extra strong/ 15x100 mm axle
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Runko
Haarukan materiaaliAlumiini
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

26"
Kiekot
EtunapaBGM Pro Cargo/ 6-bolt/ disc/ 15x100 mm axle/ quad bearing
TakanapaEnviolo Heavy Duty Automatic/ 6-bolt/ disc
EturengasSchwalbe Pick-Up/ Super Defence/ 62-406
TakarengasSchwalbe Pick-Up/ Super Defence/ 60-559
Renkaan koko60-559
VanteetRyde Andra 40/ disc
Voimansiirto
VaihtajatEnviolo/ automatic
KeskiölaakeriBosch/ Isis
KampisarjaFSA CK-320/ belt/ 46t
KetjuGates CDX Carbon Drive Belt/ Center-Track
RataspakkaGates CDX/ 24t
Komponentit
EtujarruMagura CMe5/ hydraulic disc brake/ 4-piston
Jarrulevy edessäMagura MDR-P/ 180 mm
TakajarruMagura CMe5/ hydraulic disc brake/ 4-piston
Jarrulevy takanaMagura MDR-P/ 180 mm
OhjainlaakeriCane Creek Visco-Set/ A-Headset/ semi-integrated/ tapered (fork) / FSA IS-3E/ A-Headset/ 1-1/8? (steering tube)
OhjaustankoBGM Pro/ riserbar/ backsweep: 30°/ rise: 5 mm
OhjainkannatinBGM Cargo/ adjustable
SatulatolppaSyncros Duncan/ dropper post/ 120 mm travel/ remote
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihdevipu sarjaEnivolo Auomatic
Moottori
MoottoriBosch Cargo Line
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
85 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

100 km
SähköjärjestelmäBosch
Akku
AkkuBosch PowerTube/ 36 V Li Ion/ 750 Wh
Akun sijaintiVaakaputki
Irrotettava akkuKyllä
Akkukapasiteetti (Wh)750
Jännite-
Sisältyykö akku?Kyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
-
Näyttö
NäyttöBosch Kiox 300
Irrotettava näyttöKyllä
Näytön sijaintiKeskellä
LatausporttiEi
AvustustasotEco, eMTB, Sport, Tour, Tour+, Auto
TalutusapuKyllä
Varusteet
ValotB&M IQ-X-E/ 150 Lux/ LED/B&M Bergamont Special LED/ integrated in fender
LokasuojatRacktime Alumee
SeisontatukiBGM custom Cargo center-stand, 2-legged
Kädensijat/tankonauhatBGM Comfort/ Ergo/ double density/ clamp version
PolkimetTrekking alloy
SatulaSyncros Capilano Trekking Memory Foam
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Bergamont E-Cargo

-20%
Bergamont Tavarapyörä EL E-Cargoville LT Expert
5 521 €
4 426,76 €
Tarjous
  • 47
  • 53cm
Bergamont Lastipyörä EL E-Cargoville Bakery Elite
4 998,92 €
4 232,73 €
Tarjous
  • L
  • S
  • XL
-22%
Bergamont Lastipyörä EL Hans-E
4 517 €
3 524,31 €
Tarjous

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-25%
BERGAMONT E-Cargoville Bakery Expert
4 135,48 €
3 098,46 €
Tarjous
  • L
  • S
-20%
Bergamont Tavarapyörä EL E-Cargoville LT Expert
5 521 €
4 426,76 €
Tarjous
  • 47
  • 53cm
Bergamont Lastipyörä EL E-Cargoville Bakery Elite
4 998,92 €
4 232,73 €
Tarjous
  • L
  • S
  • XL

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO