• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Maantiepyörä Orca Aero M30LTD Tanzanite-Lilac Matt Lilac Gloss

Orbea Maantiepyörä Orca Aero M30LTD Tanzanite-Lilac Matt Lilac Gloss
Kuvaus

Korkealaatuinen aeroracer, jossa on oikea tasapaino keveyden ja korkean vääntöjäykkyyden välillä

Etsitkö sitä tinkimätöntä voiman ja nopeuden tunnetta, jonka vain tehokas aeroracer voi tarjota? Sulavalinjainen hiilikuitupyörä Orbea Orca M30LTD on vauhdikas menijä, jossa alhainen ilmanvastus, korkea voimansiirto, keveys ja huikeat nopeudet ovat keskiössä. Korkealaatuinen ultrakevyt hiilikuituinen runko, jossa on erinomainen vääntöjäykkyys, varmistaa, että voit aina saavuttaa podium-paikan, olipa kyseessä epäviralliset seuramestaruuskilpailut tai Suomen mestaruuskilpailut. Ergonomisesti muotoiltu pyörä luo oikeat edellytykset kovankin kilpailun käsittelemiseen, kiitos voimakkaan motivaation mennä täysillä viikon jokaisena päivänä, aina ilman pienintäkään epäilystä!

Menestyksen avain!

  • Tinkimätön vauhtikone, jossa on vaikuttava aerodynamiikka, voimansiirto ja ergonomia korkeimmalla tasolla
  • Ultrakevyt runko korkealaatuisesta hiilikuidusta (Orca Carbon OMX) terävässä monokokkirakenteessa
  • Hiilikuituinen etuhaarukka (Orca OMX ICR), joka eliminoi tärinät ja antaa tarkan ohjaustuntuman
  • Tehokas 2x-voimansiirto 24 mekaanisesti ohjattavalla vaihteella Shimanolta (105), laajalla välityksellä
  • Hydrauliset levyjarrut Shimanolta (R7170) tehokkaalla jarrutuksella sääolosuhteista riippumatta
  • Korkealaatuinen kiekko-setti OQUO:lta (Road Performance RP35 PRO) nopeilla Vittoria (Rubino IV) -renkailla
  • Ergonomisesti muotoiltu ohjauskokonaisuus, jossa sekä ohjaustanko että ohjainkannatin ovat selkeästi aerodynaamisesti muotoiltuja
  • Sisältää tilavan juomapullon (550ml) + hiilikuituisen pullotelineen sekä aerodynaamisesti muotoillun työkalupakin

Hiilikuiturunko, jossa sekä aerodynamiikka että ergonomia korkeimmalla tasolla

Tämä ainutlaatuinen luomus perustuu ultrakevyelle hiilikuiturungolle, jonka aggressiivinen geometria keskittyy aerodynamiikkaan, voimansiirtoon ja maksimaaliseen nopeuteen. Täysin kilpailuvalmis runko, jossa on optimoitu ilmanvastus ja erittäin korkea lateraalinen jäykkyys yhdistettynä korkeimmalla tasolla olevaan ergonomiaan, mikä lopulta antaa uskomattoman hyvin tasapainotetun kokonaisuuden. Rakennetta täydentää räätälöity hiilikuituinen etuhaarukka, joka eliminoi tärinät ja luo vaikuttavan suoran tuntuman ohjaukseen. Pyörässä on sulavamuotoinen rakenne ja kaikki kaapelointi on hyvin suojattu fyysiseltä vaurioilta, mikä vähentää ilmanvastusta ja helpottaa myös huoltoa.

Tehokas 2x-voimansiirto, jonka suorituskyky kattaa kaikki ajovauhtityypit

Runkoon on integroitu tehokas 2x-voimansiirto, joka lyhyesti sanottuna sisältää 24 mekaanisesti ohjattavaa vaihdetta, joita hallitaan helppokäyttöisillä säätimillä. Sydän ja keuhkot muodostuvat kampisarjasta, jossa on kaksi eturatasta, yhdistettynä 12-osaisen kasetin kanssa, mikä kokonaisuutena tarjoaa vaihdealueen, joka mahdollistaa myös kunnianhimoisten pyöräilijöiden loistaa kaikentyyppisissä ajovauhdeissa. Luotettavan voimansiirron suorituskyky on vähintäänkin vaikuttava ja sen sulavasti mekaanisesti ohjattu toiminta on lähes täysin ongelmaton. 

Kiekko-setti alhaisella vierintävastuksella sekä ergonominen ohjauskokonaisuus

Ohjaat kaikkea ergonomisesti muotoillun ohjauskokonaisuuden kautta, joka sallii henkilökohtaisen vaihtelun. Pyörä rullaa kiekko-setillä, jossa on läpikulkukiekkoakselit ja alumiinivanteet, jotka on varustettu korkealaatuisilla renkailla. Renkaiden leveyden ansiosta voit jatkaa polkemista myös silloin, kun alusta muuttuu huonommaksi, mikä edelleen lisää mukavuutta. Pyörä on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla, mikä vähentää huoltotarvetta ja varmistaa, että sinulla on käytössä tehokas jarrutuskyky, riippumatta siitä, onko kyseessä kuivaa vai märkää asfalttia.

Nopea aerodynaaminen vauhtikone, jossa uskomattoman tehokas voimansiirto

Nopea vauhtikone, jossa on tehokas aerodynamiikka ja vääntöjäykkyys, joka siirtää vähäisimmänkin pedaalivoiman takapyörään, jotta voit loistaa kaikentyyppisillä tasaisilla alustoilla. Kiipeilyhaluinen aeroracer, jossa on erittäin alhainen ilmanvastus, loistava vaste ja vaikuttava kurssivakaus, joka syö kilpailijat aamupalaksi ja varmistaa hienot podium-paikat.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0119044-Q524
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriTanzanite-Lilac Matt Lilac Gloss
Tuotenumero0119044
Tekniset tiedot
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaOrbea Orca Aero M30Ltd
MallisarjaOrbea Orca
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Vuosimalli2024
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan tuotenumero-
Valmistajan väriTanzanite-Lilac Matt Lilac Gloss
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoOrbea Orca Aero Carbon OMX disc, monocoque construction, HS 1,5", BB 386, powermeter compatible, Thru Axle 12mm x 142mm rear, thread M12x2 P1, Speed release compatible, internal cable routing, EC/DC compatible
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
EtuhaarukkaOrbea Orca Aero OMX ICR, full carbon, 1-1/8" - 1,5" tappered head tube compatible, Thru axle 12x100mm, thread M12x2 P1, Speed release compatible dropout.
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Runko
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Kiekot
KiekotOQUO Road Performance RP35 PRO
TakanapaOrbea Thru Axle 12x142mm M12x2 P1 Lite
EturengasVittoria Rubino G2.0 Foldable 700x25c
TakarengasVittoria Rubino G2.0 Foldable 700x25c
Renkaan koko25-622
Voimansiirto
VaihtajatShimano R7120
EtuvaihtajaShimano 105 R7100
TakavaihtajaShimano 105 R7100
KampisarjaShimano 105 R7100 36x52t
KetjuShimano M6100
RataspakkaShimano 105 R7100 11-34t 12-Speed
Komponentit
EtujarruShimano R7170 Hydraulic Disc
TakajarruShimano R7170 Hydraulic Disc
OhjainlaakeriFSA 1-1/2" Integrated Aluminium Cup
OhjaustankoOC Road Aero RA11 Carbon, Reach 80, Drop 125
SatulatolppaOC Road Aero RA10 Carbon, SB0/25, w/Micro tilt adjustment
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

1x12
Vaihdevipu sarjaShimano 105
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano 105 Di2
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano 105
Varusteet
SatulaPrologo Scratch-M5 Pas T2.0 size 140mm
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Orca Aero M30Ltd

Orbea Racer Aero Orca Aero M30Ltd Carbon Raw Matt
3 854,36 €
Loppuunmyyty
Saatavana useita vaihtoehtoja

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Orbea Maantiepyörä Orca Aero M30iLTD Carbon Raw Matt
4 436,68 €
Saatavana useita vaihtoehtoja
-5%
Orbea Maantiepyörä Orca Aero M20iLTD Olive Green Gloss/Carbon Raw Matt
6 073,20 €
5 755,05 €
Tarjous
Saatavana useita vaihtoehtoja
-6%
Orbea Maantiepyörä Orca Aero M30iLTD Olive Green Gloss/Carbon Raw Matt
4 436,68 €
4 161,10 €
Tarjous
Saatavana useita vaihtoehtoja

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO