• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Maantiepyörä Orca Aero M20iLTD Carbon Raw Matt

Orbea Maantiepyörä Orca Aero M20iLTD Carbon Raw Matt
Kuvaus

Mahtava aeroracer, jossa oikea tasapaino alhaisen painon ja korkean vääntöjäykkyyden välillä

Etsitkö kompromissitonta voiman ja nopeuden tunnetta, jonka vain tehokas aeroracer voi tuottaa? Slimmi hiilikuitupyörä Orbea Orca M20iLTD on nopea nopeushirviö, jossa alhainen ilmanvastus, korkealuokkainen voimansiirto, kevyt paino ja huimaavat nopeudet ovat keskiössä. Huippuluokan runko ultrakevyestä hiilikuidusta erinomaisella vääntöjäykkyydellä varmistaa, että voit aina saavuttaa palkintosijan, olipa kyse epävirallisesta klubimestaruudesta tai kansainvälisestä mestaruudesta. Ergonomisesti muotoiltu pyörä, joka luo edellytykset selviytyä kovasta kilpailusta vahvan motivaation ansiosta mennä all-in, joka päivä viikossa ja aina ilman pienintäkään epäröintiä!

Avain menestykseen!

  • Kompromissiton nopeushirviö, jossa vaikuttava aerodynamiikka, voimansiirto ja ergonomia huipputasolla
  • Ultrakevyt runko korkealuokkaista hiilikuitua (Orca Carbon OMX) terävällä monokokkirakenteella
  • Hiilikuituinen etuhaarukka (Orca OMX ICR), joka eliminoi tärinät ja antaa tarkan ohjaustuntuman
  • Tehokas 2x-vaihteisto langattomasti ohjatuilla 24 vaihteella Shimanolta (Ultegra Di2) laajalla vaihdevalikoimalla
  • Hydrauliset levyjarrut Shimanolta (R8170) tehokkaalla jarrutuksella riippumatta olosuhteista
  • Mestaruustason pyörät OQUOlta (Road Performance RP45 TEAM Carbon) kilpailuvalmiilla renkailla Vittorialta (Corsa Pro) 
  • Ergonomisesti muotoiltu ohjaamo, jossa sekä ohjaustangolla että ohjainkannattimella on selkeä aerodynaaminen muotoilu
  • Sisältää suuren vesipullon (550ml) + hiilikuituisen pullotelineen sekä aerodynaamisesti muotoillun työkalulaatikon

Hiilikuiturunko, jossa sekä aerodynamiikkaa että ergonomiaa huipputasolla

Tämä ainutlaatuinen luomus perustuu ultrakevyeen hiilikuiturunkoon aggressiivisella geometrialla, jossa keskitytään aerodynamiikkaan, voimansiirtoon ja maksimaaliseen nopeuteen. Täysin kilpavalmiilla rungolla, jossa on optimoitu ilmanvastus ja erittäin korkea sivuttaisjäykkyys tehokkaan ergonomian lisäksi, mikä lopulta luo uskomattoman tasapainoisen kokonaisuuden. Rakennus täydentää muotoiltu hiilikuituinen etuhaarukka, joka eliminoi tärinät ja luo vaikuttavan suoran ohjaustuntuman. Pyörän sulavat muodot ja kaikki kaapelit ja vaijerit ovat hyvin suojattuina fyysiseltä vahingolta, mikä vähentää ilmanvastusta ja helpottaa huoltoa.

Erittäin pätevä 2x-vaihteisto, jolla suoriudutaan kaikista tempoista

Moottorin alla on erittäin pätevä 2x-vaihteisto, joka koostuu lyhyesti sanottuna langattomasti ohjatuista 24 vaihteesta, joita ohjataan helppokäyttöisillä säätimillä. Sydämenä ja keuhkoina toimii kampisarja kaksoiseturattailla, jotka yhdistyvät 12-osaisen kasetin kanssa, mikä kokonaisuudessaan luo vaihdevalikoiman, joka mahdollistaa myös kunnianhimoisten pyöräilijöiden loistaa kaikissa tempoissa. Huipputason vaihteiston suorituskyky on vähintäänkin tehokas ja sen sujuva elektronisesti ohjattu toiminta on käytännössä häiriötön.

Pyöräsarja, jossa alhainen vierintävastus ja ergonomisesti muotoiltu ohjaamo

Hallinnoit kaikkea ergonomisesti muotoillulla ohjaamolla, jossa on slimmi muotoilu ja joka mahdollistaa laajat mahdollisuudet henkilökohtaiseen säätöön. Pyörä rullaa mestarillisilla pyörillä, joissa on läpikäyvät akselit ja hiilikuituvanteet varustettuna kilpailuvalmiilla renkailla. Renkaiden leveyden ansiosta voit jatkaa polkemista, vaikka alusta muuttuisi huonommaksi, mikä entisestään lisää mukavuutta. Pyörä on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla, mikä sekä laskee huoltotarvetta että varmistaa, että sinulla on tehokas jarrutusteho riippumatta siitä, onko hetki kuivaa tai märkää asfalttia.

Ultrakevyt nopeushirviö, jossa uskomaton voimansiirto

Nopea nopeushirviö, jossa tehokas aerodynamiikka ja vääntöjäykkyys, joka siirtää jokaisen watin polkuvoimaa takapyörään, jotta voit loistaa kaikilla sileillä alustoilla. Kevyt ja kiipeilyhaluinen aeroracer, jolla on erittäin alhainen ilmanvastus, fantastinen vaste ja vaikuttava kurssin vakaus, joka syö kilpailijoita ja nappaa jalometallipalkintoja aamiaiseksi.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0119041-Q522
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriCarbon Raw Matt
Tuotenumero0119041
Tekniset tiedot
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaOrbea Orca Aero M20Iltd
MallisarjaOrbea Orca
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Vuosimalli2024
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan tuotenumero-
Valmistajan väriCarbon Raw Matt
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoOrbea Orca Aero Carbon OMX disc, monocoque construction, HS 1,5", BB 386, powermeter compatible, Thru Axle 12mm x 142mm rear, thread M12x2 P1, Speed release compatible, internal cable routing, EC/DC compatible
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
EtuhaarukkaOrbea Orca Aero OMX ICR, full carbon, 1-1/8" - 1,5" tappered head tube compatible, Thru axle 12x100mm, thread M12x2 P1, Speed release compatible dropout.
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Runko
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Kiekot
KiekotOQUO Road Performance RP45 TEAM Carbon
TakanapaOrbea Thru Axle 12x142mm M12x2 P1 Lite
EturengasVittoria Corsa Pro G2.0 TLR 700x28c
TakarengasVittoria Corsa Pro G2.0 TLR 700x28c
Renkaan koko28-622
Voimansiirto
VaihtajatShimano ST-8170
EtuvaihtajaShimano Ultegra Di2 R8150
TakavaihtajaShimano Ultegra Di2 R8150
KampisarjaShimano Ultegra R8100 36x52t
KetjuShimano M8100
RataspakkaShimano Ultegra R8100 11-30t 12-Speed
Komponentit
EtujarruShimano R8170 Hydraulic Disc
TakajarruShimano R8170 Hydraulic Disc
OhjainlaakeriFSA 1-1/2" Integrated Aluminium Cup
OhjaustankoOC Road Aero RA11 Carbon, Reach 80, Drop 125
SatulatolppaOC Road Aero RA10 Carbon, SB0/25, w/Micro tilt adjustment
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

1x12
Vaihdevipu sarjaShimano Ultegra Di2
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano Ultegra Di2
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Ultegra Di2
Varusteet
SatulaPrologo Scratch-M5 Pas T2.0 size 140mm
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Orca Aero M20Iltd

-5%
Orbea Maantiepyörä Orca Aero M20iLTD Olive Green Gloss/Carbon Raw Matt
6 073,20 €
5 755,05 €
Tarjous
Saatavana useita vaihtoehtoja
-1%
Orbea Maantiepyörä Orca Aero M20iLTD Tanzanite-Lilac Matt Lilac Gloss
6 073,20 €
6 021,50 €
Tarjous
Loppuunmyyty
Saatavana useita vaihtoehtoja

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Orbea Maantiepyörä Orca Aero M30iLTD Carbon Raw Matt
4 436,68 €
Saatavana useita vaihtoehtoja
-5%
Orbea Maantiepyörä Orca Aero M20iLTD Olive Green Gloss/Carbon Raw Matt
6 073,20 €
5 755,05 €
Tarjous
Saatavana useita vaihtoehtoja
-6%
Orbea Maantiepyörä Orca Aero M30iLTD Olive Green Gloss/Carbon Raw Matt
4 436,68 €
4 161,10 €
Tarjous
Saatavana useita vaihtoehtoja

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO