• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ECORIDE Ecoride Naisten Sähköpyörä Tripper X AXS M-10 27.5 Harmaa

Ecoride Naisten Sähköpyörä Tripper X AXS M-10 27.5 Harmaa
Kuvaus

Atleettista kauneutta luotettavilla ruotsalaisilla geeneillä ja dynaamisella sähkövoimalla

Haluatko liikkua vaivattomasti ympäri kaupunkia, maaseudulla, pyöräteillä, suosikkilenkilläsi ja maanteillä... päivittäisillä työmatkoilla, pelkästä huvin vuoksi, mukavasti rennosti, hurjan nopeasti, pitkillä seikkailuilla tai vain kotinurkilla? Silloin elegantti Ecoride Tripper AXS M-10 27,5 on fiksu valinta, tämä hyvin varusteltu sähköinen premium-polkupyörä on täydellinen valinta sinulle, joka etsit monipuolista, käytännöllistä ja tehokasta huvikonetta. Atleettinen kauneus omaa luotettavat ruotsalaiset geenit ja on luotu lähes 15 vuoden kokemuksella laadukkaiden sähköpyörien rakentamisesta, jotka ovat sovitettu ankaraan pohjoismaiseen ilmastoon. Suuret lastimäärät eivät ole myöskään ongelma, kiitos mukautuvien AVS-alustojen, pyörä pystyy käsittelemään kuljetustarpeitasi yhtä tehokkaasti kuin kuormajuhta.

Menestyksen avain!

  • Nopea, vakaa, turvallinen ja helposti hallittava sähköpyörä hieman matalammalla rungolla
  • Tehokas sähkövoimala, joka tarjoaa upean dynaamisen tunteen yhdistettynä iskukykyiseen 10-vaihteiseen voimansiirtoon
  • Voimansiirron keskitetty painopiste antaa esimerkillisesti tasapainoisen ja turvallisen pyöräilyn
  • Urheilullisen mukava ajoasento, joka antaa hyvän näkymän liikenteeseen!
  • Jousitettu etuhaarukka, joka on käytännöllisesti lukittava ja jonka joustomatka on 80 mm
  • Modulaarinen AVS-alusta sekä edessä että takana täyttää tehokkaasti päivittäiset kuljetustarpeesi
  • Tehokkaat levyjarrut, jotka tarjoavat sujuvan hallinnan ja luotettavan toiminnan ympäri vuoden
  • Lastenistuimen turvallinen ja luotettava kiinnitys ei ole ongelma näissä sähköpyörissä
  • Korkea varustelutaso laadukkailla osilla, jotka on suunniteltu pohjoismaisiin olosuhteisiin
  • Vankat 27,5-tuuman renkaat, joissa on pitävät renkaat, jotka ovat sekä puhkeamissuojattuja että heijastinrenkaalla varustettuja

Veistoksellinen alumiininen runko, jossa on elegantteja skandinaavisia linjoja

Veistoksellisessa alumiinirungossa on skandinaavisen puhtaat linjat ja runkomuoto, jossa kaikki komponentit on tyylikkäästi integroitu, mikä luo harmonisen kokonaisuuden. Sen hyvin tasapainotettu geometria tarjoaa urheilullisen ajoasennon, mutta antaa samalla täydellisen näkymän kaikkeen, mitä ympärilläsi liikenteessä tapahtuu. Selkeästi hahmoteltu runko omaa vankan rakenteen korkealla lateraalisella jäykkyydellä, mikä luo turvallisen vakauden, mutta siinä on myös riittävästi pystysuoraa joustavuutta taatakseen mukavan ajon, kun alusta muuttuu hieman huonommaksi. Leveiden renkaiden ja anteliaan tilavuuden ansiosta on mukavuus aina pehmeän miellyttävä, renkaat tarjoavat lisäksi luotettavan pidon kaarteissa sekä hyvän rullauksen ja nopean kiihtyvyyden, minkä huomaat, kun viiletät suorilla osuuksilla ja kiihdytät liikennevaloista. Käytännöllisesti säädettävä ohjainkannatin helpottaa juuri sinulle sopivan kulman löytämistä. Lyhyesti sanottuna - Erittäin joustava kokonaisuus, joka varmistaa, että löydät helposti mukavan pystyasennon, jolloin sekä rento asento että hyvä näkymä ympärilläsi tapahtuvaan liikenteeseen ovat taattuja.

Tehokas sähkövoimala yhdistettynä iskukykyiseen 1x-vaihteistoon, jossa on 10 vaihdetta

Teho toimitetaan Shimano (STePS E6100) ja koostuu tehokkaasta keskiömoottorista, jolla on urheilullisia ominaisuuksia sekä kompaktista akusta (501Wh), joka on tyylikkäästi integroitu viistoputkeen ja on lisäksi sekä irrotettavissa että lukittavissa. Akun älykäs sijoitus merkitsee matalaa ja keskittynyttä painopistettä, mikä parantaa pyöräilyn vakautta ja varmistaa samalla, että lastenistuimet voidaan helposti kiinnittää satulatolppaan kiinnittyvään rungon putkeen. Tehokas sähkömoottori (60Nm) tarjoaa uskomattoman sulavan tunteen ja toimittaa lyhyesti sanottuna valtavan määrän ympäristöystävällistä voimaa sekä lisätehoa jalkoihin ja keuhkoihin. Se on myös sekä kevyempi, pienempi että huomattavasti hiljaisempi kuin suosittu edeltäjänsä.

Keskiömoottorin keskeinen sijainti takaa parhaan tasapainon ja selkeän dynaamisen tunteen pyöräilyyn, jos poljet rauhallisesti ja varovasti, saat pehmeän ja rauhallisen avustuksen. Jos taas poljet nopeammin ja erityisesti kovempaa, saat huomattavasti voimakkaamman avustuksen, mikä luonnollisesti myös luo korkeampia nopeuksia (kuitenkin enintään 25 km/h). Moottori toimii saumattomasti yhteen Shimanon (Deore) 10 vahvaan vaihteeseen. Kaikki tapahtuu tehokkaasti ja tarjoaa vähintäänkin vaikuttavan toimintamatkan (jopa 185 km) täysin oikeilla nopeusresursseilla.

Helppokäyttöinen teknologia, joka luo miellyttävän tunteen rajattomasta voimasta

Kaikesta modernista teknologiasta huolimatta pyörä on todella esimerkillisen helppokäyttöinen, valitset yhden neljästä avustustasosta (Off, Low, Mid, High) ja sitten vain valitset oikean vaihteen ja poljet... sillä älykäs järjestelmä hoitaa loput itsenäisesti. Ohjaustangossa on selkeä näyttö, joka näyttää sekä nopeusmittarin, matkamittarin, kokonaismatkamittarin, akun tilan, huoltotiedot, valot päällä/pois ja kellon (sen voi myös yhdistää muihin laitteisiin ANT:n ja Bluetoothin kautta). Lisäksi voit hyödyntää viidettä tilaa, jota kutsutaan "kävelyavustustilaksi", mikä tarkoittaa, että voit käyttää sähkömoottoria myös kävellessäsi pyörän vieressä (kuitenkin enintään 6 km/h).

Hydrauliset levyjarrut ja jousitus, jotka takaavat lisää mukavuutta

Sähkövoimalla liikut korkeilla nopeuksilla ilman pienintäkään vaivannäköä, sekä maaseudun ylämäissä että kaupunkien kiukkuisissa liikennevalojen kohdalla. Ja koska pyörä viihtyy vauhdissa, se on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla, mikä takaa luotettavan jarrutustehon, riippumatta päivän olosuhteista. Kiitos yhdistelmän jousitetun etuhaarukan, jonka joustomatka on 80 mm ja parin laaturenkaiden, jotka tarjoavat suuren ilmavuuden, sinulla on myös aina korkea mukavuus.

Käytännölliset AVS-alustat, jotka helpottavat kiireistä arkeasi

Pyörä on varustettu AVS-alustoilla sekä edessä että takana, älykäs ja toimiva ruotsalainen järjestelmä, joka mahdollistaa kori-, laatikko- ja muiden tarvikkeiden nopean kiinnittämisen ja irrottamisen. Lyhyesti sanottuna, kyse on joustavasta järjestelmästä, joka on suunniteltu mukauttamaan pyörän lastauspaikat tarpeidesi mukaan. Kehitetty helpottamaan kiireistä elämääsi, jotta saat mukaasi kaiken, mitä tarvitset, riippumatta päivän aikataulusta.

Korkealuokkainen varustelutaso laadukkailla komponenteilla alusta alkaen

Muu varustelutaso on vähintäänkin antelias, tai mitä mieltä olet laadukkaasta valaistuksesta, joka varmistaa näkyvyytesi hyvin, vankoista lokasuojista, jotka takaavat ajon säästä riippumatta ja hyvin kattavasta ketjusuojasta, joka säästää repeytyneiltä tai likaisilta housuilta. Lisäksi säädettävä tuki, vankat laaturenkaat puhkeamissuojalla ja sisäisellä heijastimella sekä hyväksytty runkolukko, joka toivottavasti antaa sinulle mahdollisuuden nauttia uudesta Tripperistäsi rauhassa.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero00538160191D0
EAN-koodi7333288010267
TuotemerkkiECORIDE
VäriGrå
Tekniset tiedot
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaEcoRide Tripper X HS M-10
MallisarjaEcoRide Tripper
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Vuosimalli2021
Paino (valmistajan mukaan)23 kg
Valmistajan verkkosivutwww.ecoride.se/elcykel/alla-modeller/tripper/tripper-x-axs-m-10-275/
SähköpyöräKyllä
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
165-195cm
Sopii pituudelle (cm)165-170, 170-175, 175-180, 180-185, 185-190, 190-195
Valmistajan tuotenumero101E-283-GY10
Valmistajan väriGrey
Runkosetti
RunkokokoOne-Size
RunkoLågt insteg ram
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
EtuhaarukkaDämpad Rockshox TK 30 silver 80 mm travel
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Vaimennettu
Haarukan jousityyppiTeräsjousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

80 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

27.5"
Kiekot
EtunapaShimano fram cykelnav, för centerlock bromsskiva
TakanapaShimano bak cykelnav, för centerlock bromsskiva
EturengasSchwalbe, BIG BEN, 50-584 (27.5×2.00 650B), K-Guard, med punkteringsskydd och reflexrand
TakarengasSchwalbe, BIG BEN, 50-584 (27.5×2.00 650B), K-Guard, med punkteringsskydd och reflexrand
Renkaan koko50-584
VanteetBuchel dynamic, dubbelbottnad aluminiumfälg
Voimansiirto
VaihtajatShimano Deore
TakavaihtajaShimano Deore, bakväxel, 10 växlar
KeskiölaakeriIntegrerat i Shimano steps motorsystem
KetjuKMC, kvalitetskedja
RataspakkaShimano kassett 10 gears, 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34 kuggar
Komponentit
EtujarruShimano hydraulisk skivbroms, MT-200
TakajarruShimano hydraulisk skivbroms, MT-200
OhjaustankoSport
OhjainkannatinA-head styrstam, vinkeln inställningsbar
SatulatolppaStandard sadelstolpe
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

10-vaihteinen (1x10)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
Moottori
MoottoriShimano STePS DU-E6100
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
60 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

185 km
SähköjärjestelmäShimano
Akku
AkkuShimano Steps batteri 504 Wh
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiVaakaputki
Irrotettava akkuKyllä
Latausaika5 h
Akkukapasiteetti (Wh)504
Akkukapasiteetti (Ah)14
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöShimano SC-E5000
Irrotettava näyttöEi
Näytön sijaintiVasen
LatausporttiEi
Avustustasot5
TalutusapuKyllä
Varusteet
ValotJa, går på huvudbatteriet, sätts på via displayen
LokasuojatJa, fram och bak, SKS
SeisontatukiJa, höjd inställningsbart
TavaratelineJa, med AVS
KoriJa, AVS front platform (inkluderad). (Möjligt att klicka på en mängd olika korgar och lådor (dom ingår inte))
LukkoYes, Abus 5850 shield
Kädensijat/tankonauhatHerrmans, låsningsbar handtag, DD37BL
PolkimetSport pedaler
SatulaSelle Royal, Freeway CITY, med royal gel
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Kyllä
MuutRingklocka
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA EcoRide Tripper X HS M-10

-9%
Ecoride Sähköpyörä Tripper X HS M-10 27.5 Harmaa

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Besv Tr 1.3  Umbra
3 437,70 €
  • L
  • M
  • S
  • XL
Besv Tr 1.3 Ls Umbra
3 437,70 €
  • L
  • M
  • S
  • XS
Besv Ct 1.3 Ls Nickel Gray
3 260,99 €
  • L
  • M
  • S
  • XS
Besv Ct 1.3 Ls Khaki
3 879,46 €
  • L
  • M
  • S
  • XS

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO