• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ROCK MACHINE Sähkö-MTB Rock Machine Blizzard e90-297 RZ Hopea/Musta

Sähkö-MTB Rock Machine Blizzard e90-297 RZ Hopea/Musta
Kuvaus

Täysjousitettu eMTB, jossa voimakas dynaaminen voimansiirto ja brutaali maastoajettavuus

Haluatko maailman potentiaalisimmat reisilihakset voimakkaan sähköisen keskimoottorin muodossa? Mietitkö täysjousitetun pyörän päivittämistä, joka hallitsee kaikkea vaikeista pystysuorista poluista haastavaan pyöräilyyn tasaisella alustalla? Silloin sinun kannattaa tutustua Rock Machine Blizzard e90-297 RZ. Tämä on hullun hauska vuoristoratakone, joka yhdistää nopean reagoinnin ja vankan kurssivakauden, jonka ansiosta voit pitää tiukan linjan poluilla ja samalla hallita teknisesti haastavampia osuuksia. Lisää tähän ahne amerikkalainen jousitus, dynaaminen pyöräsarja ja luokkansa johtava japanilainen voimansiirto, joka toimittaa aina runsaasti dynaamista voimaa sekä vaikuttavaa ajonautintoa, täysin riippumatta siitä, kuinka paljon watteja jaloissasi on jäljellä, ja sinulla on varma voittaja.

Avain menestykseen!

  • Veistoksellinen alumiinirunko (AL-6061 T6 Custom Tubing) Floating Pivot Suspension -kinematiikalla
  • DVO:n (DIAMOND E2) vaimennettu etuhaarukka, jossa 160 mm:n jousto
  • DVO:n (JADE X COIL) takaiskunvaimennin, jossa 140 mm:n jousto
  • Voimakas Shimano STePS EP600 -sähkömoottori, jossa 85Nm ja huippudynamiikka
  • Voimakas 630Wh akku, joka on tyylikkäästi integroitu runkoon ja tarjoaa jopa 150 km toimintamatkaa
  • Shimanon huipputason 12-vaihteinen voimansiirto (XT), jossa potentiaalinen suorituskyky
  • Voimakkaat hydrauliset levyjarrut nelimäntäisillä jarrusatuloilla, jotka vastaavat nopeusresursseja
  • Dynaaminen 29"/27.5" (Mullet) pyöräsarja, jossa leveät (2.50"/2.60") WTB-laatukumit
  • Varustettu ONE1:n (MT171) dropper-satulatolpalla, jossa runsas jousto

Veistoksellinen täysjousitettu alumiinirunko laadukkaasta alumiinista

Veistoksellinen runko koostuu kestävästä alumiinista, joka tarjoaa keveyden, jonka vain korkealaatuinen alumiini (AL-6061 T6 Custom Tubing) voi tarjota. Muotoilussa ehkä eniten erottuvat puhtaat linjat ja tyylikkäästi integroitu akku, mutta parhainta on, että se tarjoaa luokkansa johtavaa polkemistehoa ja salamannopean vastauksen, kun painat täysillä polkimia. Sen selkeästi muotoiltu runko on käytännöllinen ja herättää voimakkaan halun omistaa. Modernin Boost-teknologian ansiosta saavutetaan korkea vääntöjäykkyys, mikä käytännössä tarkoittaa, että kaikki lihaksiesi (yhdessä sähkömoottorin kanssa) tuottama voima menee suoraan takapyörään ja varmistaa, että voit helposti jättää naapurit ja nuoremmat tallikaverit jälkeesi. Lisää tähän sisäinen kaapelointi, vaikuttava kinematiikka ja hyvin tasapainotettu trail-geometria, joka takaa, että voit ajaa sekä nopeasti että pitkään vaikuttavalla hallinnalla, sekä ylös- että alamäessä ja tasaisilla alustoilla. Kun maasto muuttuu rosoiseksi, dropper-satulatolppa on lähes pakollinen ja siksi pyörä on varustettu ONE1:n korkeussäädettävällä satulatolpalla, jossa on runsas jousto (riippuen runkokokoon).

Voimakas sähköavustus valtavan vääntömomentin ja dynaamisen tuntuman kanssa

Sydämenä toimii voimakas Shimanon (STePS EP600) voimansiirtojärjestelmä, joka koostuu erittäin voimakkaasta sähkömoottorista (85 Nm) yhdistettynä voimakkaaseen ja täysin integroituun akkuun, joka tiivistettynä tarjoaa 630 Wh ympäristöystävällistä voimaa, mikä kokonaisuudessaan antaa sinulle loistavan 150 km:n toimintamatkan ja paljon ylimääräistä potkua sekä jalkoihin että keuhkoihin. Vaikuttavan dynaaminen sähkömoottori yhteistyössä Shimanon (XT) luotettujen 12-vaihteiden kanssa toimii tehokkaasti, hiljaisesti ja suoraan kampiakselilla (ainoa vaihtoehto, jos kysyt meiltä). Ja koska koko voimansiirtopaketti on sijoitettu runkoon sen alaosaan, saavutetaan erinomainen matala painopiste, mikä tarjoaa moitteetonta hallintaa kaikentyyppisissä maastoissa. Lisää tähän useita erilaisia toimintatiloja ja selkeä näyttö, joka antaa sinulle täyden hallinnan ja näyttää käytännössä kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää.

Kova jousitusjärjestelmä, joka ahmii kaikki epätasaisuudet

Iskunvaimentimet tulevat amerikkalaiselta DVO:lta ja ne tarjoavat kokonaisuudessaan 160/140 mm:n joustoa, mikä lisää mukavuutta ja turvallisuutta poluilla. Iskunvaimentimet nielevät ahnaasti kaikki epätasaisuudet ja varmistavat, että voit ajaa täydellä hallinnalla, vaikka alusta tai nousukulma alkaisi olla todella haastava. Vaikuttava jousto varmistaa, ettei sinun tarvitse huolehtia pidon menetyksestä, ja iskunvaimentimien monien säätömahdollisuuksien ja asetusten ansiosta sinulla on käytössäsi vaikuttava valikoima, toisin sanoen voit ajaa täysillä riippumatta siitä, mikä alusta on kyseessä.

Dynaaminen pyöräsarja ja paksut hydrauliset levyjarrut tehokkailla nelimäntäisillä jarrusatuloilla

Vankka pyöräsarja koostuu dynaamisesta yhdistelmästä, joka koostuu edessä 29-tuumaisista ja takana 27,5-tuumaisista pyöristä. Sen tukevat alumiinivanteet on varustettu WTB:n (Vigilante TCS/Trail Boss TCS) laadukkailla renkailla, joiden leveys on 2,5"/2,6" ja jotka ovat valmiita taisteluun ja loistavat kaikessa kovan maan ja löysän mudan välillä. Renkaat tarjoavat pitävän maarakontaktin lähes kaikentyyppisillä alustoilla, mikä käytännössä tarkoittaa, että voit ajaa hirmuisen nopeasti myös todella vaikeassa maastossa. Ja koska pyörä tykkää korkeista nopeuksista, se on varustettu voimakkailla hydraulisilla levyjarruilla, joissa on paksut levyt, mikä tarjoaa erinomaista hallintaa ja varmistaa, että sinulla on aina maksimaalinen jarrutusteho riippumatta alustasta, säästä tai vuodenajasta.

Atleettinen täysjousitettu pyörä, joka muuttaa tapasi nähdä pyöräily

Pyörässä on hyvin tasapainotettu sekoitus tukevia komponentteja, jotka ovat huomattavasti keskimääräistä parempia, suoraan sanottuna niitä voisi kutsua osiksi, jotka tulevat Shimanon, DVO:n, Darfonin, Race Facen, ONE1:n ja WTB:n yläpuolisilta hyllyiltä. Mitä tämä sitten käytännössä tarkoittaa? Vauhdikas sähköavustettu enduropyörä, joka tarjoaa upeaa ohjattavuutta yhdistettynä äärimmäisen runsaaseen joustoon pyörässä, joka on kiipeilynhaluinen ja joka laskee jyrkkiä rinteitä nopeammin kuin suurin osa kahdella pyörällä hyvään hintaan, jolla tavalliset kuolevaiset voivat elää!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0106994-O463
EAN-koodi-
TuotemerkkiROCK MACHINE
VäriGloss Silv/Black
Tuotenumero0106994
Tekniset tiedot
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaRock Machine E-Mountain Fully
MallisarjaRock Machine E-Mountain Fully
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Vuosimalli2023
SähköpyöräKyllä
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan tuotenumero-
Valmistajan väriGLOSS SILV/BLACK
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoAlloy Al-6061 T6 Custom tubing, RME01 630Wh, Floating Pivot Suspension, 130-140 mm travel, Trail Advanced Geometry, Shark Spine EVO 29er&27.5+, 3rd Gen. Battery Integration, BOOST 148x12, Post Mount, Inner Cable Routing, Adjust. seatpost ready
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
EtuhaarukkaDVO DIAMOND E2, Tapered, Air, 15x110mm axle, 160mm travel
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Vaimennettu
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

160 mm
TakaiskunvaimenninDVO JADE X COIL
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

140 mm
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
Kiekot
EtunapaSHIMANO SLX HB-M7110-B, 32H, CENTER LOCK, 15x110mm THRU Type AXLE
TakanapaSHIMANO SLX FH-M7110-B, 32H, CENTER LOCK, 12x148mm THRU Type AXLE
EturengasWTB Vigilante TCS Tough/High Grip, 29x2.50
TakarengasWTB Trail Boss TCS Tough/Fast Rolling, 27.5x2.60
VanteetWTB KOM TRAIL i30, 32H
Voimansiirto
VaihtajatSHIMANO DEORE XT SL-M8100 RapidFire Plus, 12-speed
TakavaihtajaSHIMANO XT RD-M8100 Shadow Plus
KampisarjaSHIMANO FC-M8150, 36T
KetjuSHIMANO DEORE CN-M6100
RataspakkaSHIMANO CS-M6100-12, 10-51T
Komponentit
EtujarruSHIMANO XT BL-M8100/BR-M8120, hydraulic disc brake
Jarrulevy edessäSHIMNANO RT-MT800, 203mm
TakajarruSHIMANO XT BL-M8100/BR-M8120, hydraulic disc brake
Jarrulevy takanaSHIMNANO RT-MT800, 203mm
OhjainlaakeriACROS ZS44/EC49
OhjaustankoRace Face Turbine R 35, 20mm rise, 800mm, 35mm
OhjainkannatinRace Face Turbine R Alloy, 35mm, 0°
SatulatolppaONE1 Alloy, MT171, 125mm dropper post, 30.9mm
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore XT
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
Moottori
MoottoriShimano Steps EP600
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
85 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
SähköjärjestelmäShimano
Akku
AkkuDARFON, 36V, 630 Wh, integrated
Akun sijaintiSisäpuolella
Akkukapasiteetti (Wh)630
Jännite-
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiDARFON 4A Smart Plus -laturi
-
Näyttö
NäyttöShimano SC-EM800
Varusteet
Kädensijat/tankonauhatVELO, Lock-On
SatulaWTB Volt
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Rock Machine E-Mountain Fully

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-2%
EL-MTB Orbea Wild M-ltd Cosmic Carbon View Matt-Gloss
13 208,62 €
12 893,17 €
Tarjous
  • L
  • M
  • S
  • XL
-2%
EL-MTB Orbea Wild H20-eagle Baobab Brown-Nori Green Matta
6 300,10 €
6 145,47 €
Tarjous
  • L
  • M
  • S
  • XL

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO